Čo je nové? Informujte komunitu o svojom pokroku

1 / 5
  • Zmazať obrázok
27. 9. 2021 · Aktualizácia: 9. 10. 2023

Rhinoplastika, B. Bystrica, neuspokojivý výsledok

Nedôveryhodný výsledok
Približná cena: 3.000 €

U Dr. Očenáša na Essur clinic som absolvoval rhinoplastiku, žiaľ s veľmi neuspokojivým výsledkom. Následne sme sa dohodli na ďalšej operácii, ktorú som riadne zaplatil, s tým, že popri tom sa zreoperuje aj nos. Výsledok bol ešte horší a v konečnom dôsledku nos po 2 operáciách vyzeral podstatne horšie ako pred prvou. Pri kontrole necelý rok po reoperácii mi Dr. Očenáš povedal, že sa to už nezlepší, sám nie je spokojný s výsledkom a keď budem mať záujem, tak mi to zoperuje tretíkrát, s čím som súhlasil a dohodli sme sa, že po preverení mojich pracovných povinností mu telefonicky oznámim kedy by som mohol prísť na tretiu operáciu. O niekoľko dní som zažil šok keď pri dohadovaní termínu mi sestrička oznámila, že si mám pripraviť 900,- eur, vraj ako úhradu nákladov spojených s operáciou, s dovetkom, že klinika za výsledok nemôže, lebo výsledok bol údajne spôsobený zlým hojením po operácii. Za takých podmienok som operáciu zrušil. Uvedeným prístupom som ostal značne zarazený, nakoľko dovtedy bol lekár i sestrička veľmi milí a keď sme sa po osobnej kontrole lúčili s tým, že sa ozvem ohľadom termínu tretej operácie, o platení nepadlo ani slovo. Navyše, keď som sa pred operáciou informoval, že čo v prípade, ak sa operácia nevydarí, či je tam nejaká záruka, dostal som odpoveď, že áno a to v prípade, že aj lekár posúdi, že sa operácia nepodarila. Myslím, že výsledok, či sa operácia podarila, alebo nie si môže zhodnotiť každý sám na pripojených fotografiách. Dr. Očenáš pred prvou operáciou sám konštatoval že nos v oblasti koreňa nemôže byť širší ako nižšie a treba to dať do poriadku. Po operácii i reoperácii je nos v oblasti koreňa podstatne širší ako bol predtým, ale to už doktorovi zrazu nevadí. Prístup tejto kliniky považujem za amatérsky, neprofesionálny a neseriózny k pacientovi. Každému, i plastickému chirurgovi sa môže stať, že sa niečo nepodarí, i keď 2x by sa to stať nemalo... Ale nechať pacienta odísť s takým výsledkom a k tomu pýtať ďalšie peniaze za opravu dvakrát sfušovanej práce je drzosť až hyenizmus!

1

Komentár (1)

ESSUR Clinic
Banská Bystrica
Veľmi nás mrzí, že cez stránku Estheticon prišla negatívna recenzia. Veľmi by sme chceli konkrétne reagovať a ideálne by bolo komunikovať s dotknutou osobou, ale pokiaľ to nie je možné tak reagujeme aspoň touto písomnou formou.

Za týchto okolností, kedy chýba identifikácia klienta, nemôžeme navrhnúť adekvátne riešenie, ktoré bude viesť k spokojnosti klienta.

Po rozhovore s MUDr. Očenášom a zdravotnou sestričkou ( pracuje u nás na ambulancii jeden rok), sme usúdili, že neevidujeme, že by došlo k opisovanej komunikácii voči žiadnemu klientovi. Nedisponujeme informáciou, že by sme mali klienta, ktorý by sa dožadoval reoperácie alebo bol nespokojný s výsledkom operácie priamo alebo dlhší čas po operácii. Neevidujeme žiadneho klienta, ktorý by vyjadril nejakú nespokojnosť s cenou za výkon.

MUDr. Očenáš nepristupuje ku žiadnemu klientovi tak, aby odmietol klienta riešiť, alebo nekomunikoval. Je to skúsený chirurg s dlhoročnou praxou, denno dennou operatívou a množstvom spokojných klientov. Samozrejme nevylučujeme, že môže po chirurgickom zákroku dôjsť ku komplikáciám, alebo nesúladu estetických očakávaní klienta a reálnych možností chirurga. MUDr. Očenáš, ako každý chirurg vie, že chirurgia je nevyspitateľná a závislá od mnohých faktorov, najmä od ľudského organizmu, ktorý je každý jedinečný a jeho reakcia a vzniknuté komplikácie po operáciách sú nepredvídateľné. Niekedy nastáva reakcia bezprostredne po zákroku a inokedy je to aj po dlhšom čase. Preto by MUDr. Očenáš nikdy neodmietol vyšetriť klienta a vždy by sa pokúsil hľadať adekvátne riešenie problému. Samozrejme, pokiaľ je to v rámci chirurgie reálne riešiteľné. Pokiaľ klient opisuje, že bol v kontakte s MUDr. Očenášom a sa dohodli na reoperácii a mal si už len dohodnúť termín so setričkou, následne tá ho informovala o cene, tak s najväčšiou pravdepodobnosťou došlo k nedorozumeniu medzi nimi. Ideálne by bolo vo chvíli, ak klient mal pocit, že zdravotná sestra nevie podrobnosti o dohode medzi lekárom a ním, aby sa dožadoval rozhovoru s MUDr. Očenášom. Vždy je možnosť telefonovať na kontakty uvedené aj na webovej stránke - na pevnú linku, dva mobilné tel.čísla, SMS správou alebo mailom. Určite by MUDr. Očenáš reagoval na klienta v najskoršom možnom čase. Ak by pochybila zdravotná sestra, tak by sme vyvodili dôsledky.

Pokiaľ klient nezvolil následne žiadnu formu komunikácie s lekárom, nemal lekár ako vedieť o tom, že klient sa dožaduje zákroku, že je nespokojný s výsledkom, s komunikáciou alebo cenou a má záujem o riešenie problému. Týmto konaním lekárovi nebolo umožnené reagovať. Podľa informácií v recenzii, usudzujeme, že uplynula nejaká dlhšia doba od operácie a písaním recenzie. Pri počte klientov aký máme na klinike, nie je možné spätne dedukovať o koho sa jedná a aký výsledok po zákroku bol, alebo aká bola predstava klienta. Preto by bolo vhodné osobné stretnutie.

Teraz budeme trochu všeobecný a v jednoduchosti sa priblížime aj k problematike operácie nosa. Výsledok po operácii klienti hodnotia zo svojho subjektívneho pohľadu, na čo majú samozrejme právo a je to logické. Vždy je to ale pohľad laika, ktorý nevie objektívne posúdiť východzí stav, procesy hojenia, možnosti operatéra a fyzické obmedzenia časti tela, tkanív, operačného terénu.

V prípade nosa je to obzvlášť komplikované, pretože pomerne často reagujú tkanivá vo vnútri nosa jazvyčkami a spôsobujú, bohužiaľ aj plynúcim časom, rôzne neželané efekty. Napríklad zhrubnutia a hrbolčeky, zjazvenia ktoré ovplyvňujú šírku nosa a celkový jeho vzhľad. Tkanivá pracujú a neostávajú staticky v štádiu ako tesne po zahojení per primam. V niektorých prípadoch teda prebehne ,,nadmerná,, reakcia jazvením. Toto nevie ovplyvniť žiadny operatér. Klient to môže ovplyvniť dodržaním pooperačného režimu, ale ak má sklon ku komplikovanému hojeniu, tak ani dodržaný pooperačný režim nedokáže tento proces vylúčiť. Čiže je to individuálne a ťažko predvídateľné, čo sa udeje v tkanivách. Môžu vzniknúť zhrubnutia a ich následkom vznikať neestetické deformity, ťahanie, asymetrie, zatvrdliny a pod.To čo sa odohrá pri hojení v tkanivách vo vnútri nosa, to ovplyvňuje aj vonkajší vzhľad nosa. Navyše tkanivové štruktúry maju tzv. svoju pamäť. Dochádza teda ku zmenám aj v neskoršom období. Nie sme si istý, či je to tento prípad, ale s najväčšou pravdepodobnosťou áno.


Sú aj ďalšie faktory, ktoré ovplyvňujú estetický efekt po operácii nosa. Aj fyzická aktivita, šport, tlakový šport alebo náročná fyzická práca, menší úder do nosa počas rekonvalescencie. Chirurg pred operáciou vychádza z primárneho nálezu. To si klienti neuvedomujú a to podceňujú. Nikdy nie je nos symetrický, rovný. Po operácii sa môžu tieto primárne deformity vrátiť alebo zvýrazniť. Rhinoplastika môže byť vrátane rekonštrukcie septa nosa, ktorá môže zlepšiť estetickú stránku nosa viac než menej radikálny výkon. No treba zvážiť potrebu a prínos tejto operácie vzhľadom na jej náročnosť a možné riziká. Jedná sa o zákrok v celkovej anestézii s dlhším a náročnejším obdobím rekonvalescencie. V niektorých prípadoch je to však jediné možné riešenie. Chirurg tiež musí zohľadniť proporcie tváre tak, aby nos nebol príliš malý a aj funkčnosť nosa bola zachovaná, čo mu môže značne obmedziť rozsah operácie a teda aj určiť hranice estetického výsledku. Veľké zúženie a zmenšenie nosa vedie k radikálnym a nenávratným zmenám vzhľadu tváre a jeho výrazu. Ďalším prípadom sú športovci, kde obmedzením dýchania dôsledkom rozsiahlych úprav nosa, veľkému zúženiu nosa ( čo môže byť esteticky želateľné), môže dôjsť k limitovaniu ich športového výkonu a obmedzeniu komfortu pri dýchaní pri športe alebo zvýšenej námahe.

Pokiaľ došlo ku komplikácii, alebo klient nie je spokojný so vzhľadom nosa, tak je väčšinou možné urobiť korekciu v lokálnej anestézii, vo výnimočných prípadoch sa pristúpi k radikálnejšej úprave v celkovej anestézii. Treba ale upozorniť na medicínsky fakt, ktorý chirurg nevie ovplyvniť a to je, že ak je sklon k hojeniu jazvením, tak korekcia môže byť úspešná a klient spokojný s estetickou stránkou, ale aj nie. Vždy tu vzniká riziko, že sa to môže opakovať a môžu sa prejaviť znova zhrubnutia a deformácie, to aj s odstupom dlhšieho času. Tu si už musí klient zvážiť svoju predstavu s reálnymi možnosťami a rozhodnúť sa, či podstúpi korekciu raz alebo viac krát, až kým sa neuspokojí s výsledným efektom.

Čo sa týka klienta a negatívnej recenzie, MUDr. Milana Očenáša mrzí jeho nespokojnosť a samozrejme prejavil záujem o osobné stretnutie a jeho vyšetrenie. Momentálny stav môže byť iný než v období kedy bol klient na kontrole. Zo strany MUDr. Očenáša nevidíme problém komunikovať s klientom, identifikovať kde vznikol problém, navrhnúť riešenie a celú záležitosť ukončiť tak, aby bol klient spokojný.
Odpovedať

Páčil sa vám tento príbeh? Povedzte nám ten svoj!

Reklama
Nos, ktorý vyzerá prirodzene

Chcela by som sa veľmi poďakovať MUDr. Boháčovi a taktiež MUDr. Lorencovi. Operáciu som podstúpila z estetických ale aj zdravotných dôvodov. Operácia prebehla bez komplikácií a bola bezbolestná a hojenie taktiež. Cením si príjemné a profesionálne...

Čítať ďalej

Všetky informácie na tejto stránke pochádzajú od používateľov portálu, nie od lekárov alebo špecialistov.

Informácie zverejňované na Estheticon.sk, nemôžu v žiadnom prípade nahradiť osobnú konzultáciu medzi pacientom a lekárom. Estheticon.sk nepodporuje komerčné produkty ani služby.